موتور جستجو گر ایرانی یوز

http://up.facenama.com/file/82364/ytrytryt.gif

http://up.facenama.com/file/83367/u0628u0646u0631_u0634u0628u06a9u0647_u0647u0627_u0627u062cu062au0645u0627u0639u06cc.gif

ای ادی لاین وثبت 
ادیتان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



نظر تون در مورد وبلایگ بروز نویسان

پرونده:Yooz screen shot.jpgیوز یک موتور جستجوی وب ایرانی می‌باشد که طراحی و تولید آن در اواخر سال ۱۳۸۸ با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران آغاز شد این جستجوگر در بهمن ۱۳۹۳ با حضور وزیر ارتباطات ایران افتتاح شد.

دلایل ایجاد

 

مسئولین این جستجوگر، «افشای اطلاعات کاربران توسط سرویس‌دهندگان خارجی» به دلیل درخواست سازمان امنیت ملی آمریکا از شرکت‌هایی چون گوگل و یاهو در چارچوب طرح پریزم را مشکلی معرفی می‌کنند که انگیزهٔ ایجاد این جستجوگر و رفع آن بوده است.

از دیگر اهداف طراحی این موتور فراهم کردن بستری مطمئن برای جستجوهای اینترنتی، رفع نیازمندی‌ها به زبان فارسی، تمرکز بر سرویس‌های محلی، جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های ملی و توسعه عملی دانش‌های راهبردی در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی است

ساختار موتور جستجوی یوز

 

نماگرفت جستجوی واژه «ایران» در یوز

یوز برای پاسخ دهی به کاربران از هیچ موتور جستجوی دیگری استفاده نمی‌کند. یوز تاکنون توانسته است بیش از یک میلیارد صفحه را پوشش دهد و احاطه گسترده‌ای بر وب فارسی داشته باشد. یوز همچنین دارای خدمات جستجوی خبر، وبلاگ و عکس می‌باشد. از تعداد صفحات قابل جستجو می‌توان به چندین میلیارد صفحه خزش شده و از میان آنها یک میلیارد صفحه منحصر بفرد نمایه گذاری شده اشاره کرد که تعداد صفحات نمایه‌گذاری شده به صورت مداوم در حال افزایش است. این موتور با تلاش نیروی‌های متخصص داخلی و فارغ التحصیلان نخبه دانشگاه‌های کشور طراحی شده است. در حال حاضر محققانی از دانشگاه‌های شریف، تهران، امیرکبیر، شهید بهشتی، علم و صنعت، و تربیت مدرس در پروژهٔ یوز فعالیت دارند. سرورهای این موتور جستجوگر در داخل کشور می‌باشد و این وبگاه یک نمونه عملیاتی و در حال فعالیت و ارتقا می‌باشد.

ارزیابی‌ها

خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، در انتقاد از این پروژه، با اشاره به شکست پروژه‌های قبلی دولتی در زمینهٔ آی تی، ورود دولت به این بخش را ناسازگار با سیاست عدم رقابت با بخش خصوصی و اقدامی در جهت دچار کردن صنعت فناوری اطلاعات ایران به صنعت خودروسازی این کشور دانست.

هزینه ساخت

معاون برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات در مراسم رونمایی از موتور «یوز»، اعلام کرد که ساخت این جستجوگر ایرانی تاکنون هزینه‌ای ۷ میلیارد تومانی را برای این وزارت‌خانه داشته است.

 

منبع" ویکی پدیا

گرد اوری"بروز نویسان




:: موضوعات مرتبط: نت گردی , سایت جستجوگر ایرانی , ,
:: برچسب‌ها: موتور جستجوگر ایرانی" موتور جستجوگر یوز" یوز ایرانی" جستجوگر مطالب اینترنتی یوز ,
:: بازدید از این مطلب : 1325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ارسال اين مطلب به ( فيس نما ) ارسال اين مطلب به ( فيس بوک )
Addthis کلوب توئیتر بالاترين گوگل بوک مارکت دیگ ياهو مسنجر
اشتراک گذاري در لينکدين
دلیسوز
ن : nadi91
ت : یک شنبه 2 / 5 / 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://www.1br.ir/google372f1c785d46a5e4.html

صفحات پاپ آپ popup window